[Radio Zach鏚 - us造szysz nas zawsze na 103 i 106 FM]
Google
szukaj:
Home > Wa積e  

2012-01-12 20:25
Temat postu: Ciep這, 安at這, B鏬
ciachu


forum admin
post闚: 823

Pozw鏊cie, 瞠 wyja郾i wam problem jaki nauka ma z religi. Niewierz帷y profesor filozofii stoj帷 w audytorium wype軟ionym studentami zadaje pytanie jednemu z nich:
- Jeste chrze軼ijaninem synu, prawda?
- Tak, panie profesorze.
- Czyli wierzysz w Boga.
- Oczywi軼ie.
- Czy B鏬 jest dobry?
- Naturalnie, 瞠 jest dobry.
- A czy B鏬 jest wszechmog帷y? Czy B鏬 mo瞠 wszystko?
-Tak.
- A Ty - jeste dobry czy z造?
- Wed逝g Biblii jestem z造.
Na twarzy profesora pojawi si u鄉iech wy窺zo軼i.
- Ach tak, Biblia! - A po chwili zastanowienia dodaje:
- Mam dla Ciebie pewien przyk豉d. Powiedzmy 瞠 znasz chor i cierpi帷 osob, kt鏎 mo瞠sz uzdrowi. Masz takie zdolno軼i. Pom鏬豚y tej osobie? Albo czy spr鏏owa豚y przynajmniej?
- Oczywi軼ie, panie profesorze.
- Wi璚 jeste dobry!
- My郵, 瞠 nie mo積a tego tak uj望.
- Ale dlaczego nie? Przecie pom鏬豚y chorej, b璠帷ej w potrzebie osobie, je郵i by tylko mia tak mo磧iwo嗆. Wi瘯szo嗆 z nas by tak zrobi豉. Ale B鏬 nie.
Wobec milczenia studenta profesor m闚i dalej.
- Nie pomaga, prawda? M鎩 brat by chrze軼ijaninem i zmar na raka, pomimo 瞠 modli si do Jezusa o uzdrowienie. Zatem czy Jezus jest dobry? Czy mo瞠sz mi odpowiedzie na to pytanie?
Student nadal milczy, wi璚 profesor dodaje
- Nie potrafisz udzieli odpowiedzi, prawda? - aby da studentowi chwil zastanowienia profesor si璕a po szklank ze swojego biurka i popija 造k wody.
- Zacznijmy od pocz徠ku ch這pcze. Czy B鏬 jest dobry?
- No tak... jest dobry.
- A czy szatan jest dobry?
Bez chwili wahania student odpowiada - Nie.
- A od kogo pochodzi szatan? Student a drgn掖:
- Od Boga.
- No w豉郾ie. Zatem to B鏬 stworzy szatana. A teraz powiedz mi jeszcze synu - czy na 鈍iecie istnieje z這?
- Istnieje panie profesorze.
- Czyli z這 obecne jest we Wszech鈍iecie. A to przecie B鏬 stworzy Wszech鈍iat, prawda?
- Prawda.
- Wi璚 kto stworzy z這? Skoro B鏬 stworzy wszystko, zatem B鏬 stworzy r闚nie i z這. A skoro z這 istnieje, wi璚 zgodnie z regu豉mi logiki tak瞠 i B鏬 jest z造.
Student ponownie nie potrafi znale潭 odpowiedzi.
- A czy istniej choroby, niemoralno嗆, nienawi嗆, ohyda? Te wszystkie okropie雟twa, kt鏎e pojawiaj si w otaczaj帷ym nas 鈍iece?
Student dr膨cym g這sem odpowiada - Wyst瘼uj.
- A kto je stworzy?
W sali zaleg豉 cisza, wi璚 profesor ponawia pytanie:
- Kto je stworzy? - wobec braku odpowiedzi profesor wstrzymuje krok i zaczyna si rozgl康a po audytorium. Wszyscy studenci zamarli.
- Powiedz mi - wyk豉dowca zwraca si do kolejnej osoby - Czy wierzysz w Jezusa Chrystusa synu?
Zdecydowany ton odpowiedzi przykuwa uwag profesora:
- Tak panie profesorze, wierz.
Starszy cz這wiek zwraca si do studenta:
- W 鈍ietle nauki posiadasz pi耩 zmys堯w, kt鏎e u篡wasz do oceny otaczaj帷ego ci 鈍iata. Czy kiedykolwiek widzia貫 Jezusa?
- Nie panie profesorze. Nigdy Go nie widzia貫m.
- Powiedz nam zatem, czy kiedykolwiek s造sza貫 swojego Jezusa?
- Nie panie profesorze.
- A czy kiedykolwiek dotyka貫 swojego Jezusa, smakowa貫 Go, czy mo瞠 w帷ha貫? Czy kiedykolwiek mia貫 jaki fizyczny kontakt z Jezusem Chrystusem, czy te Bogiem w jakiejkolwiek postaci?
- Nie panie profesorze. Niestety nie mia貫m takiego kontaktu.
- I nadal w Niego wierzysz?
-Tak.
- Przecie zgodnie z wszelkimi zasadami przeprowadzania do鈍iadczenia, nauka twierdzi 瞠 Tw鎩 B鏬 nie istnieje... Co Ty na to synu?
- Nic - pada w odpowiedzi - mam tylko swoj wiar.
- Tak, wiar... - powtarza profesor - i w豉郾ie w tym miejscu nauka napotyka problem z Bogiem. Nie ma dowod闚, jest tylko wiara. Student milczy przez chwil, po czym sam zadaje pytanie:
- Panie profesorze - czy istnieje co takiego jak ciep這?
-Tak.
- A czy istnieje takie zjawisko jak zimno?
- Tak, synu, zimno r闚nie istnieje.
- Nie, panie profesorze, zimno nie istnieje.
Wyra幡ie zainteresowany profesor odwr鏂i si w kierunku studenta. Wszyscy w sali zamarli. Student zaczyna wyja郾ia:
- Mo瞠 pan mie du穎 ciep豉, wi璚ej ciep豉, super-ciep這, mega ciep這, ciep這 niesko鎍zone, rozgrzanie do bia這軼i, ma這 ciep豉 lub te brak ciep豉, ale nie mamy niczego takiego, co mogliby鄉y nazwa zimnem. Mo瞠 pan sch這dzi substancje do temperatury minus 273,15 stopni Celsjusza (zera absolutnego), co w豉郾ie oznacza brak ciep豉 - nie potrafimy osi庵n望 ni窺zej temperatury. Nie ma takiego zjawiska jak zimno, w przeciwnym razie potrafiliby鄉y sch豉dza substancje do temperatur poni瞠j 273,15 stopni Celsjusza. Ka盥a substancja lub rzecz poddaj si badaniu, kiedy posiadaj energi lub s jej 廝鏚貫m. Zero absolutne jest ca趾owitym brakiem ciep豉. Jak pan widzi profesorze, zimno jest jedynie s這wem, kt鏎e s逝篡 nam do opisu braku ciep豉. Nie potrafimy mierzy zimna. Ciep這 mierzymy w jednostkach energii, poniewa ciep這 jest energi. Zimno nie jest przeciwie雟twem ciep豉, zimno jest jego brakiem.
W sali wyk豉dowej zaleg豉 g喚boka cisza. W odleg造m k帷ie kto upu軼i pi鏎o, wydaj帷 tym odg這s przypominaj帷y uderzenie m這ta.
- A co z ciemno軼i panie profesorze? Czy istnieje takie zjawisko?
- Tak - profesor odpowiada bez wahania - czym瞠 jest noc je郵i nie ciemno軼i?
- Jest pan znowu w b喚dzie. Ciemno嗆 nie jest czym, ciemno嗆 jest brakiem czego. Mo瞠 pan mie niewiele 鈍iat豉, normalne 鈍iat這, jasne 鈍iat這, migaj帷e 鈍iat這, ale je郵i tego 鈍iat豉 brak, nie ma wtedy nic i w豉郾ie to nazywamy ciemno軼i, czy nie? W豉郾ie takie znaczenie ma s這wo ciemno嗆. W rzeczywisto軼i ciemno嗆 nie istnieje. Je郵i istnia豉by, potrafi豚y pan uczyni j jeszcze ciemniejsz, czy nie?
Profesor u鄉iecha si nieznacznie patrz帷 na studenta. Zapowiada si dobry semestr.
- Co mi chcesz przez to powiedzie m這dy cz這wieku?
- Zmierzam do tego panie profesorze, 瞠 za這瞠nia pa雟kiego rozumowania s fa連zywe ju od samego pocz徠ku, zatem wyci庵ni皻y wniosek jest r闚nie fa連zywy.
Tym razem na twarzy profesora pojawia si zdumienie:
- Fa連zywe? W jaki spos鏏 zamierzasz mi to wyt逝maczy?
- Za這瞠nia pa雟kich rozwa瘸 opieraj si na dualizmie – wyja郾ia student - twierdzi pan, 瞠 jest 篡cie i jest 鄉ier, 瞠 jest dobry B鏬 i z造 B鏬. Rozwa瘸 pan Boga jako kogo sko鎍zonego, kogo mo瞠my podda pomiarom. Panie profesorze, nauka nie jest w stanie wyja郾i nawet takiego zjawiska jak my郵. U篡wa poj耩 z zakresu elektryczno軼i i magnetyzmu, nie poznawszy przecie w pe軟i istoty 瘸dnego z tych zjawisk. Twierdzenie, 瞠 鄉ier jest przeciwie雟twem 篡cia 鈍iadczy o ignorowaniu faktu, 瞠 鄉ier nie istnieje jako mierzalne zjawisko. 妃ier nie jest przeciwie雟twem 篡cia, tylko jego brakiem. A teraz panie profesorze prosz mi odpowiedzie - czy naucza pan student闚, kt鏎zy pochodz od ma逍?
- Je郵i masz na my郵i proces ewolucji, m這dy cz這wieku, to tak w豉郾ie jest.
- A czy kiedykolwiek obserwowa pan ten proces na w豉sne oczy? - Profesor potrz御a g這w wci捫 si u鄉iechaj帷, zdawszy sobie spraw w jakim kierunku zmierza argumentacja studenta. Bardzo dobry semestr, naprawd.
- Skoro 瘸den z nas nigdy nie by 鈍iadkiem proces闚 ewolucyjnych i nie jest w stanie ich prze郵edzi wykonuj帷 jakiekolwiek do鈍iadczenie, to przecie w tej sytuacji, zgodnie ze swoj poprzedni argumentacj, nie wyk豉da nam ju pan naukowych opinii, prawda? Czy nie jest pan w takim razie bardziej kaznodziej ni naukowcem?
W sali zaszemra這. Student czeka a opadnie napi璚ie.
- 疾by panu uzmys這wi spos鏏, w jaki manipulowa pan moim poprzednikiem, pozwol sobie poda panu jeszcze jeden przyk豉d - student rozgl康a si po sali - Czy ktokolwiek z was widzia kiedy m霩g pana profesora?
Audytorium wybucha 鄉iechem.
- Czy ktokolwiek z was kiedykolwiek s造sza, dotyka, smakowa czy w帷ha m霩g pana profesora? Wygl康a na to, 瞠 nikt. A zatem zgodnie z naukowa metod badawcz, jak przytoczy pan wcze郾iej, mo積a powiedzie, z ca造m szacunkiem dla pana, 瞠 pan nie ma m霩gu, panie profesorze. Skoro nauka m闚i, 瞠 pan nie ma m霩gu, jak mo瞠my ufa pa雟kim wyk豉dom, profesorze? - W sala zapada martwa cisza. Profesor patrzy na studenta oczyma szerokimi z niedowierzania. Po chwili milczenia, kt鏎a wszystkim zdaje si trwa wieczno嗆 profesor wydusza z siebie:
- Wygl康a na to, 瞠 musicie je bra na wiar.
- A zatem przyznaje pan, 瞠 wiara istnieje, a co wi璚ej - stanowi niezb璠ny element naszej codzienno軼i. A teraz panie profesorze, prosz mi powiedzie, czy istnieje co takiego jak z這?
Niezbyt pewny odpowiedzi profesor m闚i:
- Oczywi軼ie 瞠 istnieje. Dostrzegamy je przecie ka盥ego dnia. Cho熲y w codziennym wyst瘼owaniu cz這wieka przeciw cz這wiekowi. W ca造m ogromie przest瘼stw i przemocy obecnym na 鈍iecie. Przecie te zjawiska to nic innego jak w豉郾ie z這. - Na to student odpowiada:
- Z這 nie istnieje panie profesorze, albo te raczej nie wyst瘼uje jako zjawisko samo w sobie. Z這 jest po prostu brakiem Boga. Jest jak ciemno嗆 i zimno, wyst瘼uje jako s這wo stworzone przez cz這wieka dla okre郵enia braku Boga. B鏬 nie stworzy z豉. Z這 pojawia si w momencie, kiedy cz這wiek nie ma Boga w sercu. Z這 jest jak zimno, kt鏎e jest skutkiem braku ciep豉 i jak ciemno嗆, kt鏎a jest wynikiem braku 鈍iat豉.
Profesor osun掖 si bezw豉dnie na krzes這.


--
C
U
S



emotikonki














Adresy stron internetowych jak i adresy e-mail zostan automatycznie zamienione na linki. Dodatkowo mo瞠sz u篡wa kilku znacznik闚:
[b]...[/b] - pogrubienie
[i]...[/i] - pochylenie
[u]...[/u] - podkre郵enie
[url]...[/url] - link
[cytat]...[/cytat]
[code]...[/code] - kod, np. HTML

dok豉dny opis
imi
e-mail
tytu
tre嗆
wpisz imi nie篡j帷ego polskiego prezydenta:

 

Logowanie
Login has這 Nie masz jeszcze konta? Mo瞠sz sobie za這篡!

© 2001-2012 by Robert Ziach C&Co. A.G.™ ® 2012 by Schwiebus.pl
Wszelkie prawa zastrze穎ne.

0.081 | powered by jPORTAL 2